دی‌میستورا از به تعویق افتادن مذاکرات ژنو درباره سوریه خبر داد 

فرستاده ويژه سازمان ملل به سوريه از به تعويق افتادن مذاکرات فنی در نشست‌های ژنو خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین  ، استفان دی میستورا ، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در نشست خبری در ژنو تأکید کرد مذاکرات فنی در نشست های ژنو تا زمان دستیابی مخالفان سوری به دیدگاه روشن به تعویق افتاده است.

استفان دی میستورا با تعیین کننده خواندن ماه اکتبر برای بحران سوریه گفت: در این ماه کنفرانس سازماندهی گروه های مخالف سوری برگزار خواهد شد و هم اکنون مذاکراتی جدی بین هیئت عالی مذاکره کنندگان (که مقر آن در عربستان سعودی است) ، ائتلاف قاهره و ائتلاف مسکو در جریان است. 

او همچنین گفت روسیه متعهد شده است پلیس نظامی خود را برای نظارت بر مناطق عاری از تنش در سوریه در این مناطق مستقر کند. دی میستورا در عین حال قضاوت کردن درباره کارآیی طرح ایجاد مناطق عاری از تنش را زودهنگام دانست. ماه اوت سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه زمینه را برای پلیس نظامی روسیه فراهم کرد تا ارسال کمک به دوما را تسهیل کند.
 
دی میستورا افزود: ما تاکنون شاهد موارد متعدد آشتی داخلی در مناطق مختلف سوریه بوده ایم. 
 
دی میستورا همچنین از ورود 50 دستگاه کامیون حامل کمک ها به منطقه دوما در استان ریف دمشق خبر داد. 
 
او گفت ارسال کمک های بشردوستانه برای 35 هزار فرد محاصره شده در دوما آغاز شده است. همچنین امکان ارسال کمک ها به اردوگاه یرموک و مناطق محاصره شده کفریا و الفوعه در حال فراهم شدن است. 
 
دی میستورا همچنین پیش بینی کرد عملیات نظامی در دیرالزور و رقه تشدید شود. 
 
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه همچنین گروه های مخالف نظام سوریه را به اتخاذ موضعی یکپارچه دعوت کرد و گفت این گروه ها برای دستیابی به موضع مشترک نیاز به فرصت دارند. 

انتهای پیام/

به تعویق افتادن مذاکرات ژنو در مورد سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار